söndag 8 april 2018

#Bookbuddyathon2018

En readathon som startar den 9e och håller på till den 15e april är Bookbuddyreadathon som booktuberna Elena Reads Books och SwirlyGirlyReads håller i, som jag tänkte deltaga i, i veckan som kommer.
Det går först ut på att läsa en bok tillsammans med någon annan, och jag håller redan på att tillsammans med Ewelinas bokblogg att läsa Rädda mig inte av Tahere Mafi (jag har inte hunnit börja på den ännu i helgen, så det passar jättebra att det kommer att vara min att läsa tillsammans med någon bok).
Sen har de att man kan välja 1-4 böcker utifrån 4 ord som ska passa in på boken.
Jag har en bok i mitt hus som jag skulle gärna vilja läsa som jag kan passa in alla dessa fyra ord på. Det är Harry Potter and the prisoner of Azkabhan. Orden är Friendship, och vänskapen mellan Harry, Ron och Hermonie är ju en stor del utav de böckerna, Adventure, om den boken inte innehåller ett äventyr så vet ni inte vad boken handlar om, Fun, det ska bli roligt att återknyta bekantskapen med denna bok speciellt med illustrationerna pga jag ska läsa den illustrerade upplagan, och det finns säkert några roliga händelser i den med, för det tycker jag mig minnas att det är, New, och det har jag väl redan förklarat det är den nyutgivna illustrerade utgåvan jag ska läsa plus det är första gången jag läser den på originalspråk.

Här kan ni se hur de själva berättar om readathonen




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar